New Car: BMW 518D Touring

BMW 518D

Je zal me niet al te gauw iets zien schrijven over een auto. Tenzij het gaat over technologische vooruitgang op gebied van wagens en hun uitstoot. Zoals bijvoorbeeld elektrische wagens. Dat gezegd zijnde…

Ik heb vorige week vrijdag mijn nieuwe wagen in ontvangst mogen nemen. Lang verwacht wel maar zeer wel gekomen. De keuze viel op een BMW 518D. Ikzelf had tot vrijdag nog nooit een BMW ter mijner beschikking gehad om dagdagelijks mee te rijden. Dus het rijplezier was me ongekend. Ik heb wel een aantal collega’s de rondrijden met een BMW 5-reeks. Door met hen mee te rijden begon ik toch stilletjes over te hellen naar deze reeks binnen BMW. De keuze werd door de werkgever ook enigszins beperkt. Ach ja beperkt als je mag kiezen tussen Volkswagen, BMW & Mercedes kan je niet echt klagen. Ik reed hiervoor met een bus. De Volkswagen Sharan. Leuke kar, maar eigenlijk toch niet echt mijn type auto… Ik heb hier een jaar en half mee morgen rond rijden maar een eigen keuze is nog altijd leuker.

BMW Rijplezier

Zo noemen ze het altijd maar weer. Ikzelf heb een iets of wat andere benadering van rijplezier. Ik zit “in” mijn auto. Dus ik wil heel graag goed zitten en de nodige luxe binnen handbereik hebben. Dat gaat van het liedjesluisteren met Bluetooth connectie naar Cruise Control. Naar matjes naar  bediening op het stuur. Maar ook van automaat naar verwarmde zetels.

Anderen zien rijplezier als baanligging en als snel optrekken wanneer dit eens nodig zou zijn. Ikzelf hecht minder belang aan de “panache” van mijn auto. Ik wil gewoon goed zitten en de nodige luxe hebben om die file rit iets minder onaangenaam te maken. Daar past de BMW perfect in! Ik heb er nu een weekendje mee rond gereden en heb er een 200km mee rondgereden. Eerste idee van mijn nieuwe kar is super positief! Ik hou van de uitvoering in al zijn glorie. Het zit bijzonder logisch in elkaar allemaal. Dat is iets waar ik al wel eens problemen mee had bij andere wagens. Een minimum aan knopjes en niet té tierlantijntjes. 3 leuke settings van de wagen. Eco – Comfort – Sport zorgen ervoor dat je eigenlijk op eender welk moment kan rijden zoals jij dat wil. Bij sport merk je echt een heel duidelijk verschil met de vinnigheid van de wagen. Die is er als de kippen bij als je eens op de gas drukt. Als je in combinatie dan ook nog eens de automatische versnellingsbak hebt kan je er nog een schepje bovenop doen en in sport automaat zetten. Dan voel je echt dat de wagen wil rijden en liefst zo agressief mogelijk. Even een extra duwtje nodig “komt eraan meneer”.  Je hoort het de machine gewoon denken. Ik moet zeggen dat het vanaf hier alleen maar beter kan. Ik moet de auto nog wat leren kennen maar de eerste indruk is zalig!

 

Leave a Reply