Fitbit Flex

Omdat ik nu al enige tijd bezig ben met de toch wel gezondere toer op te gaan had ik zowat zitten rondsnuffelen op het internet naar iets wat me op het gezonde pad kan houden. Uitgekomen bij de Fitbit Flex armband. Deze armband is qua look leuk en ziet er behoorlijk slick uit moet ik toegeven. Naast de moderne look kan je ook een hoop met de Fitbit. In de armband zit een module verwerkt waar zoals ze zeggen “the magic happens”. De module telt je stappen die je dagelijks zou moeten afleggen. Uiteraard niet alleen je stappen maar ook de afgelegde kilometers, de actieve minuten, de verbrandde kcal, je geslapen uren en hoe je geslapen hebt, de kcal die je nog mag opgebruiken die dag en de gedronken ml water.

Een tracker dus van alles wat je eigenlijk moet doen om wat gezonder te gaan leven. Ik draag de armband ondertussen 3 dagen zonder 1 keer op te laden. Ik probeer alles in de app te stoppen zodat ik kan zien hoe mijn progressie is. Naast progressie wil ik ook vooral bewuster leven. Je op voorhand afvragen. “Dat koekje zou ik dat wel doen?” Vroeger vroeg ik me dat ook af. Maar dan “Dat koekje had ik dat wel moeten doen?”. Te laat dus… Ik probeer zo goed en zo kwaad het kan mijn vooropgestelde goals te halen. De vooropgestelde goals zijn bijvoorbeeld het aantal stappen, in mijn geval 10000. Een vooropgesteld gewicht dat ik graag zou willen nastreven. Actieve minuten, in mijn geval 15 minuten. De stappen en de minuten zijn eigenlijk behoorlijk moeilijk. Ikzelf zit overdag vooral aan een bureau waar ik eigenlijk geen echte beweging heb. Ik probeer nu bijvoorbeeld bij het bellen wat rond te lopen in de tuin of in de gang. Kwestie van op die manier wat stappen te zetten. Telefoontje van 20 minuten leverde me deze week 800 stappen op. Hé het kan slechter dacht ik dan. Daarnaast kan je ook loggen welke andere beweging je hebt gedaan. Ik stel bijvoorbeeld ook de fitness in. Bijvoorbeeld als ik fiets in de fitness weet ik hoeveel watt ik verzet en hoelang ik dat doe. Door een interne formule rekende de fitbit app uit hoeveel kcal ik verbruikt had met fietsen. De crosstrainer telt hij als stappen. 8 minuten aan een stevig tempo gaf me al snel bijna 1500 stappen.

De winnaar in het stappen maken is toch het gras afrijden. Terwijl jullie naar de voetbal keken heb ik me in de tuin wat bezig gehouden. Een klein uurtje gras afgereden telde lekker door. 4000 stappen op het eind van de rit. Het mag niet verbazen dat ik op dinsdag dan ook bijna 12000 stappen heb gedaan. Beweging en in beweging blijven is dus de boodschap. Geen probleem om nu even snel een extra keertje op de trap te lopen want dat helpt me met mijn stappen. Een beetje bewuster leven zal hopelijk resulteren in beter gewicht, betere conditie,… Oh ja het doel qua gewicht staat op 20 kg… Ik ben eens benieuwd tegen welke eeuw ik dat ga halen :-).

fitbit-flex1

Leave a Reply