Bureaucratie bij de overstap

In navolging van mijn post over de verhuis van de leveranciers toch al een mini update voor jullie. Gisteren was onze dag waarop we de sleutel kregen voor ons nieuw huis. Daarom had ik gisteren namiddag een dagje verlof genomen. Dit om mij met een rustig hoofd bij de notaris aan de tafel te kunnen gaan zitten. Ik had me voorgenomen om even de geplande aansluitingen op te volgen. Eneco had me in de ochtend een mailtje gestuurd dat alle lichten op groen stonden en dat ik kon bellen naar de netbeheerder. De netbeheerder (Eandis) kreeg ik aan de lijn met de boodschap. “Meneer het opgegeven EAN nummer voor elektriciteit klopt niet”. Oh shit de miserie begon… Ik werd verzocht om terug naar Eneco te bellen en hen het juiste EAN nummer door te geven. By the way ik had het juiste genoteerd maar dit bleek het EAN nummer te zijn van het huis dat er 2 jaar eerder was afgebroken. Yes u hebt dat goed gelezen… om maar even te duiden hoe de systemen niet echt op elkaar zijn afgestemd.

Maar goed ik belde terug naar Eneco om te vragen kunnen jullie dan nu de juiste EAN code aanvragen bij Eandis? “Ja meneer geen probleem dat gaat 3 dagen duren alvorens we een akkoord hebben”. Probleemstelling is dat ik dit weekend stroom nodig heb in ons huis en dat dit het er niet makkelijker op maakt. De vraag gesteld of ze dit nu in een spoedprocedure kunnen stoppen naar Eandis toe. Mits wat heen en weer gebel in de namiddag bleef het gevoel nog steeds niet heel goed. Daarom was het tijd voor de volgende stap. Twitter to the rescue.

Ik twitterde naar beide betrokken partijen dat de bureaucratie weer eens opspeelde. Op nog geen uur werd ik gecontacteerd door beide partijen. Allebei met hoopgevend nieuws. Eandis had de aanvraag gekregen. Eneco vertelde me dat ze het hadden doorgestuurd. De consistentie in het verhaal klopte. Tegen 17u ‘s avonds had ik confirmatie van Eneco dat ze het akkoord hadden gekregen van Eandis. Qua customer support is dit een sterk staaltje toch wel. Resultaat van een namiddag bellen. Vrijdag komt er een persoon van Eandis de elektriciteit en gas openzetten. Hoera! Ik hoop uiteraard op een vlotte afwerking van dit verhaal. Allesinds merci mannen en vrouwen die meewerkten aan de oplossing! U bent zeer hartelijk bedankt!

Leave a Reply