BPOST maakt mij niet vrolijk

Zonet ging volgende tweet de wereld in.

 

Ik ben de boys & girls van BPOST niet zo dankbaar voor de aflevering van mijn post. Ik heb dit ooit al eens gemeld aan de klantendienst maar daar krijg je een minimum webformulier aangeboden met beperkt aantal karakters. Een klantenprobleem is geen twitterbericht beste BPOST. Als ik mijn beklag wil doen rond een probleem wil ik dit graag volledig kunnen doen.

Een tijd terug had ik on-line een bestelling geplaatst van een SIM kaart voor in m’n iPhone te stoppen. Deze werd on-line betaald. Adres is goed vermeld zelfs het busnummer staat op de enveloppe. Maar waar staat mijn enveloppe? Juist ja boven op de brievenbussen. Sorry het gaat hem niet over het geld maar over het principe dat brieven in een brievenbus horen. Achter slot en grendel. Ik woon in een vrij drukke straat en iedereen kan gewoon binnenwandelen en met mijn post gaan lopen. Dat is niet echt veilig me dunkt. Maar dat is blijkbaar buiten mijn postbode gerekend.
Wat gebeurd er trouwens als ik herinneringen krijg als mijn post niet afgeleverd is zoals het hoort? Gaat BPOST het verschil dan betalen? Ik denk het niet hé? Dus ik ben de pineut op het eind van de rit!
Gisteren lag er wederom het gemeentelijk maandblad in de gang op de grond. Betaalde boeken van mijn vrouw bovenop de brievenbussen en ga zo maar door.

De werklust bleek ook al een tijd niet zo heel hoog te zijn. Onze postbode stelde me ooit de vraag. “Mag ik bij het afleveren van een pakketje niet gewoon altijd een briefje in de bus steken?” Met andere woorden de postbode vraagt aan mij of ze het werk niet moet doen waar ze voor betaald werd. Ik ben soms van thuisuit aan het werken mijn vrouw is regelmatig thuis. Dus de kans dat ze ons thuis treft is mogelijk. Dus uiteraard is dat geen goed plan.

Ik kan alleen maar hopen dat mijn postbode een alleenstaand geval is maar daar vrees ik een beetje voor…

4 thoughts on “BPOST maakt mij niet vrolijk

  1. Geen alleenstaand geval. Onlangs van een kennis gehoord dat BPost een pakje kwam afleveren bij hem, terwijl hij gewoon (toevallig) net die moment thuis was. Die persoon ziet de postbode stoppen, met het pakje…en begint zich al te begeven richting de voordeur. Doet de deur open, maar tegen dan is de BPost postbode+auto+pakje terug weg, wel een briefje in de brievenbus met de melding “niet thuis, gelieve uw pakketje te komen ophalen…blablabla”. En dan mag een mens zich (meestal) congé nemen (aja want een gemiddeld postkantoor is maar tot 16u open), en er zelf nog omrijden…nadat je 2 werkdagen gewacht hebt, aja…want het duurt 2 dagen eer zo’n postbode dat pakketje terug in het postkantoor kan leggen.

  2. Word. Same shit here. Tis altijd iets met die mannen. Inderdaad naar de deur lopen en dan het briefje in de bus zien glijden. Deur open. Awel? “Ik dacht dat u nie thuis was meneer”. Ik : volgende keer gewoon de bel gebruiken.

  3. Het lijkt me zeker dat ik geen alleenstaand geval ben. Zou BPOST deze post monitoren en jullie replies ook bekijken? Ik wacht op feedback. Wanneer ik die krijg is me nog niet duidelijk. FBI Bpost is bezig aan een onderzoek… Ik kijk er naar uit…

Leave a Reply